Cari Blog Ini

Laman

Kamis, 14 Juli 2011

Ku tak ingin menangis..

Aku tak ingin menangis..
aku mau bangun dari mimpi ngeri semalam
mimpi yang bisa buat aku sering ketakutan
aku mau lari dari bayangan hitam yang merasuk
bayangan yang bisa buat aku ketakutan..
aku mau tabah dari sebuah tekanan emosi
tekanan yang bisa buat aku hilang kekuatan diri..

Aku tak ingin menangis..
biar kuat badai ombak membelah pantai
walau besar amukan tsunami yang menghempas
memukul .. memporak peranda apa yang ada
akan ku pertahankan segala kekuatan
agar tidak rebah, jatuh tersungkur..
aku takkan berputus asa..
akan ku kuburkan kisah silam itu
agar ia tak akan kembali menghantui lagi..
pergilah.. usirlah kenangan lalu
biarlah kisah sedih semalam
ditiup bersama angin melontar jauh dan jauh..
ke lautan api yang marak..
biar ia habis, terbakar hangus

Aku tak ingin menangis lagi..
akan ku basuh segala kenangan yang ada
dek kerana hasutan fitnah itu..
biar ia putih bersih..
akan ku balut luka-luka yang berdarah
dek kerana tusukan tikaman belati itu..
biar ia sembuh semula kembali bertaut..
akan ku tawarkan rasa dendam yang bermukim

akan ku keringkan air mata ini yang terus mengalir..
akibat rasa sedih yang bermayam..
biar wajah mekar berseri..
aku mau riang.. hidup bahagia
mau menjadi aku seperti anak-anak..
terang bersinar cahaya tawa ria
walau dulu hanya duduk di pondok buruk..

Ku hapuskan semua rasa yang membuat kalbu hancur berkecamuk dalam sudut hati .. dan berhenti menangis,..

Tidak ada komentar:

Posting Komentar